In Bitly kun je eenvoudig nagaan hoe vaak er op een link geklikt wordt. Er wordt automatisch 1 bitly voor iedere unieke URL gegenereerd. Het kan zijn dat je voor één en dezelfde bestemmingspagina meerdere bitly’s wil aanmaken. Een voorbeeld hiervan is als je wilt meten hoeveel kliks bepaalde social media, groepen of personen op een pagina genereren. Met een omweg is dit mogelijk. We geven een uitleg met de denkbeeldige URL: voorbeeld.nl/blog

Meerdere bitly’s voor één URL

1) Plaats een hekje (hashtag) achter de betreffende URL:
voorbeeld.nl/blog/#
2) In Excel of Word (of iets vergelijkbaars, maar niet in de bitly sporten box) plaats je een unieke naam achter het hekje. Dit is je ID:
voorbeeld.nl/blog/#jordi
3) Plak deze unieke URL in de browser en druk op enter om er een werkende URL van te maken.
4) Kopieer de URL uit browser en plak deze in de Bitly shorten box.
5) Geef indien nodig een tag mee aan de bitly om deze terug te kunnen vinden.
Op deze manier kun je één URL meten met meerdere bitly’s. Door gebruik te maken van unieke ID’s achter de URL kunnen de individuele effecten gemeten worden.

Video tutorial

[/av_textblock]
[av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]
[av_comments_list]

Jordi is een van de oprichters van Contany. Naast dat hij strategisch verantwoordelijk is voor Contany, voert hij de dagelijkse leiding over de snelgroeiende marktplaats voor advertorials Hulc.