Bustotaal

507% meer organisch verkeer
door specifieke vragen van de doelgroep te beantwoorden.

Bustotaal case Header

Over Bustotaal

Op zoek naar producten voor je kachel, tuin, haard of terras? Bij Bustotaal vind je het gegarandeerd! De winkel en bijbehorende webshop verkoopt houtpellets, terraskachels, houtsnippers, vuurschalen en tal van andere producten. Bustotaal denkt mee met de klant en staat garant voor uitstekende service en kwaliteit.

.

bustotaal home
bustotaal blog2

De uitdaging

Bustotaal heeft een duidelijk afgebakende doelgroep. Ze weten dat de doelgroep via Google op zoek gaat naar praktische informatie over de aanschaf en het gebruik van pelletkachels en andere producten die te koop zijn in de webshop.

Ze zijn op zoek naar een partij die deze vragen kan beantwoorden om zo meer bezoekers te genereren naar de eigen website en vervolgens te converteren naar klanten.

Onze oplossing

Op basis van uitgebreid onderzoek naar de zoekintentie van de doelgroep produceert Hulc vier blogs per maand voor de website van Bustotaal.

In deze blogs beantwoorden we specifieke vragen van de doelgroep als “Hoeveel energie bespaar ik met een pelletkachel?” en “Hoe moet ik mijn open haard aanmaken?”. Binnen deze blogs linken we naar de product- en categoriepagina’s van de webshop van Bustotaal.

Met deze strategie maken we van Bustotaal een autoriteit binnen het vakgebied, rankt de website met elke blog beter en worden steeds meer nieuwe bezoekers de website te vinden voor de antwoorden op hun vragen. Deze nieuwe bezoekers converteren we vervolgens naar betalende klanten.

bustotaal blog1
Bustotaal resultaten

Resultaten

Sinds juli van 2017 produceert Hulc blogs op de website van Bustotaal. En met veel succes!

  • 507% meer organisch verkeer naar de website
  • Meer dan tien top 5-posities binnen Google voor veelgezochte relevante keywords

“Voor Bustotaal hadden we veel toffe ideeën. Na overleg hebben we een concreet plan opgesteld waar we snel resultaten van zagen.”

Lucien Luijkx

Operationeel Manager

Lucien