Een goede titel maakt of kraakt je blog. De titel is vaak het eerste wat de bezoeker ziet wanneer deze op je website komt, of door de zoekresultaten heen scrolt. Het is daarom erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je titel mensen aanspreekt. Over het algemeen wordt gezegd dat een titel in vragende vorm het meeste aanspreekt. Maar is dit ook echt zo? Wij besloten het te testen!

Wat zijn de 10 grootste blunders…?

of
Dit zijn de 10 grootste blunders…!

Wij vroegen ons af waar men eerder op klikt.

Dit onderzoeken we bij een gemiddeld populaire website voor rijlessen gedaan. Op 15 blogs hebben we een A/B-test laten draaien waarbij we twee titels testen: één titel als vraag geformuleerd en één titel die niet als vraag geformuleerd was.

blog laten schrijven

Hoe testen we dit?

Met de plugin WP Title Experiments Free kunnen we de doorklikpercentages per titel meten. We testen dit enkel op de blogs van Autorijschool Fangio. Iedere week hebben we de resultaten van het aantal keer getoond versus het aantal keer geklikt vergelijken. Na 1 maand konden we op basis van deze vergelijkingen bepaalde conclusies trekken.

Voorbeelden

A/B testen in titel blog
A/B testen in titel blog

Wat blijkt nou na een maand, de resultaten zijn om het even. Op titels in vraagvorm wordt net zo vaak doorgeklikt, als op titels die niet in vraagvorm gesteld zijn. Op basis hiervan kunnen we zeggen dat de vorm dus niet bijster veel uitmaakt voor het trekken van lezers. Belangrijker is om te zorgen de titel meteen duidelijk maakt aan de lezer wat er voor hem of haar in zit, om deze blog te lezen. Zoals in bovenstaand voorbeeld, de lezer weet dat hij de 7 grootste valkuilen tijdens het rijexamen zal vinden als hij deze blog leest.

blogs service

Jordi is een van de oprichters van Contany. Naast dat hij strategisch verantwoordelijk is voor Contany, voert hij de dagelijkse leiding over de snelgroeiende marktplaats voor advertorials Hulc.