Selecteer een pagina

Research Blog

Bij Contany voeren we veel onderzoek uit
om zo de allerbeste te worden in contentmarketing.

De complete Contentmarketing Gids

Dit is De Complete Contentmarketing Gids. Er is tal aan informatie over contentmarketing te vinden en er komt steeds meer bij, want contentmarketing is hot! Maar is al die informatie relevant? En hoe kun je nu echt álles over contentmarketing te weten komen, als er...

Blog onderwerpen: Hier moet jouw bedrijf NIET over schrijven!

Bloggen is een goede manier om meer bezoekers naar je website te krijgen en waardevolle leads te genereren. Het creëren van kwalitatieve content is een belangrijk onderdeel van een SEO-strategie, maar gaat nog vaak mis. De kwaliteit van je content is voor Google een...

Contany Highlights 2017

In 2017 is Contany ontzettend hard gegroeid. Hoe? Met meer A-players in ons team, meer toffe klanten én een grote verrijking van het internet met onze blogs. Voordat we het nieuwe jaar in knallen, delen we onze 6 highlights per categorie met je. Dus ga lekker zitten,...

brightonSEO congres 2017 – De nieuwste SEO trends en tips!

Vrijdag 15 september waren Jordi (founder Contany) en Sophie (contentmarketeer) al vroeg uit de veren. Om 7 uur ’s ochtends vlogen zij naar Londen om het brightonSEO congres bij te wonen. Het grootste SEO evenement van Europa, waar contentmarketeers en SEO...

21 redenen om bij Contany te werken

Contany is altijd op zoek naar nieuwe A-players. En jij bent op zoek naar ons! Waarom? Lees hier de 21 redenen om bij Contany te werken! We hebben een gezellig, jong team. Werken bij Contany is een feestje! Je krijgt een flinke dosis verantwoordelijkheid...

Mijn Contany Academy ervaring – Cheryl

Huh, hoe werkt dat SEO? Linkbuilding? Ooit vaag van gehoord, maar geen idee wat dit nou precies is. Ik ben 22 jaar en heb een marketing en communicatie achtergrond, maar een contentstrategie heb ik nog nooit geschreven. Dankzij de Contany Academy weet ik...

Hoe bepaalt Google de relevantie en kwaliteit van je content?

Hoe bepaalt Google de relevantie en kwaliteit van je content? Welke kwaliteit heeft jouw content en is deze relevant genoeg? Google heeft zo zijn manieren om daarachter te komen. Met algoritmes bepalen zij wie het hoogst scoort in de zoekmachine op een bepaald...

5 Belangrijkste content marketing trends medio 2017

Begin 2017 zijn er veel content marketing trends voorspeld. Inmiddels zijn we een aantal maanden verder. Een mooi moment dus om de vorderingen in kaart te brengen. Welke trends blijken nu écht een grote rol te spelen in de wereld van de content marketing? En waar moet...

Hoe gebruik ik Google Analytics?

Google Analytics is een onmisbare tool voor websites. Het geeft inzage in je aantallen bezoekers en vooral wat zij doen en waar ze vandaan komen. Het meet het gedrag van je bezoekers als het ware. Je kan zelf bepalen wat je wilt meten en je kan rapporten...

De belangrijkste factoren van on-page optimization!

SEO On Page Optimization De techniek en structuur van de website zijn van grote invloed op de zoekmachineresultaten. Daarnaast speelt het design en dan in het bijzonder de gebruiksvriendelijkheid (User Experience of UX) een rol. Met de komst van de update Hummingbird...

Hoe gebruik je Search Console om je blog te verbeteren?

Hoe goed je blogs op je website ook zijn, het blijft belangrijk om je pagina’s te verbeteren. Vaak denkt men een goede blog te plaatsen, maar staan er stiekem behoorlijk veel fouten op de pagina. Dit gaat ten koste van het resultaat en de ranking in Google...

Reizen en werken in Bali: paradijs voor digital nomads

Werken vanuit het buitenland. Voor sommigen klinkt het als een droom, voor enkelen is het werkelijkheid. Met Contany.nl verruilen wij ons kantoor in Amsterdam eens per half jaar met een andere bestemming. Ditmaal zijn wij op pad gegaan om hard te werken (en te surfen)...

8 gouden tips voor meer conversie op je blogs

Een open deur over bloggen is dat het iets moet opleveren. Bloggen gebeurt met een doel voor ogen. Bezoekers op je pagina zijn namelijk allemaal wel leuk en aardig, maar het uiteindelijke hoofddoel is voor velen conversie. Dit is de verkoop van producten,...

Hoe verlaag je de bounce rate van je website?

De bounce rate, ook wel het bouncepercentage genoemd, is een belangrijke factor voor het bepalen van je positie in de Google zoekresultaten. Een hoge bounce rate betekent voor Google dat je pagina's waarschijnlijk geen kwaliteit bevatten, omdat je...

Optimaliseer afbeeldingen voor je website

Kwalitatieve omschrijvende afbeeldingen zijn onmisbaar voor websites en in het bijzonder voor blogs. Afbeeldingen brengen blogs tot leven. Echter afbeeldingen kunnen ook de laadtijd van een pagina erg vertragen. Het is daarom belangrijk om de afbeeldingen te...

Linkbuilding is nog steeds een cruciale factor voor je ranking!

Linkbuilding is door de jaren heen enorm veranderd. Het aantal en de kwaliteit van backlinks (links naar jouw site) zijn al sinds de opkomst van Google, eind jaren '90, één van de belangrijkste factoren in SEO. PageRank Google is de populairste zoekmachine...

Hoe verbeter ik de conversie van mijn website?

Conversie optimalisatie in het algemeen Over conversie optimaliseren wordt vaak te makkelijk gedacht. Je kunt nog zoveel bezoekers op je website hebben, uiteindelijk gaat het erom wat je daar vervolgens mee doet. Dit is waar conversie optimalisatie in...

Het belang van unieke content!

Iedere nieuwe update van Google verhoogd de eisen, als het aankomt op content kwaliteit. Sinds één van de laatste updates is het hebben van 'unieke content' prominenter in beeld gekomen. Unieke content op je website zorgt ervoor dat de SEO aanzienlijk...

Waarom verwaarlozen zoveel ondernemers hun blogsectie?

Waarom verwaarlozen zoveel ondernemers hun blogsectie? Bloggen is natuurlijk één van de belangrijkste aspecten van contentmarketing. Het hebben van een goede blogsectie kan een website vele voordelen opleveren: het opbouwen van autoriteit en het verbeteren...

Wat is een goede SEO-titel voor je blog?

Wat is een artikel zonder titel? Zonder titel weet de lezer niet wat hij kan verwachten. Dat is voor iedereen volkomen duidelijk. Een titel is een trigger voor je bezoeker om op het bericht te klikken en te lezen. Het doel van de titel is...

De drie pijlers van SEO: techniek, content en linkbuilding

De drie pijlers van SEO In de wereld van SEO is er niet één winnende tactiek die je op korte termijn naar positie 1 in Google zal krijgen. Het is een lang traject waar veel tijd en aandacht in geïnvesteerd moet worden. Om een succesvolle SEO-strategie te...

Wat is linkbuilding?

Hoe Linkbuilding veranderd is bij iedere Google update Linkbuilding is door de jaren heen enorm veranderd. Het aantal en de kwaliteit van backlinks (links naar jouw site) zijn al sinds de opkomst van Google één van de belangrijkste factoren in SEO. In een...

5 gouden tips die je helpen om een goede blog te schrijven!

Vandaag de dag is bloggen niet meer weg te denken binnen het zakelijke leven. Steeds meer bedrijven wagen zich eraan. Het is dé manier om kennis te delen met volgers, relaties en natuurlijk potentiële klanten. Toch vragen vooral ondernemers vragen zich af...

Onderzoek: Zakelijk bloggen + Tips & Tricks

Eind 2016 hebben we met Contany.nl onderzoek gedaan naar het bloggen bij bedrijven. De insteek was achterhalen hoe bedrijven van verschillende groottes het bloggen geregeld hebben. We hebben de resultaten inzichtelijk gemaakt en hebben hieronder onze...

Introductie tot SEO

Google is de baas Wereldwijd heeft Google een gigantisch groot markt-aandeel. Vooral in Nederland zijn we gek op Google. Op sites in mijn beheer komt zo’n 99% van het organische verkeer vanuit de zoekresultaten van Google. Met organisch verkeer worden...

Zo doe je een goed keyword onderzoek!

Keyword onderzoek Een goed keyword onderzoek is in de moderne SEO-tijd enorm belangrijk. In dit artikel leg ik uit waarom. In de beginjaren van de zoekmachines was het achterhalen van de juiste keywords vrij eenvoudig. Online marketeers bedachten voor hun...

Hoe verhoog je de conversie op een blog?

Bij Contany.nl schrijven we honderden blogs per maand, waar duizenden bezoekers op komen. Geregeld krijgen we de vraag wat een blog nou oplevert. “Wat is het conversiepercentage op een blog?” of “Hoeveel verdien ik met een blog?”, zijn vragen van klanten...

Wat is social media marketing?

De impact van social media valt niet meer te ontkennen. Het is een gemiste kans om dit niet optimaal in te zetten, bovenal omdat het gratis is. Verschillende social media netwerken hebben honderden miljoenen gebruikers. En jouw klant zit daar ook. Dus hoe...

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is simpel gezegd het creëren van kwalitatief goede informatie voor je bezoekers. Dit zorgt ervoor dat klanten binding met je bedrijf ervaren, waardoor ze met regelmaat terug zullen keren naar je website. Klantenbinding is natuurlijk iets...

Unieke URL’s in Bitly aanmaken [video]

In Bitly kun je eenvoudig nagaan hoe vaak er op een link geklikt wordt. Er wordt automatisch 1 bitly voor iedere unieke URL gegenereerd. Het kan zijn dat je voor één en dezelfde bestemmingspagina meerdere bitly's wil aanmaken. Een voorbeeld hiervan is als...

Onderzoek: Hoe ziet de titel van een goede blog eruit?

Een goede titel maakt of kraakt je blog. De titel is vaak het eerste wat de bezoeker ziet wanneer deze op je website komt, of door de zoekresultaten heen scrolt. Het is daarom erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je titel mensen aanspreekt. Over het...

30,000+

Avid Subscribers